Jak zachęcić klientów do kupowania za więcej?
To, ile klienci zostawiają u nas pieniędzy, jest dla nas bardzo ważne. Dlatego wielu przedsiębiorców dba o to, żeby zawsze zachęcać ich do sięgnięcia po jeszcze jeden produkt. Strategii, żeby to osiągnąć, jest wiele, a jedną z nich przykładowo jest stawianie przecenionych produktów przy kasie, aby klient pod wpływem impulsu wziął daną rzecz i nie mógł się już rozmyślić przed jej kupnem. Takie sztuczki bardzo często pomagają nam zarabiać.
Oferuj tańsze pakiety produktów
Jeśli wiesz, że jeden produkt schodzi bardzo dobrze, a na drugi praktycznie nikt nie patrzy, zacznij robić tańsze paczki produktów. W teorii tracisz na marży jednego z nich, w praktyce pozbywasz się go z magazynu, a parę złotych za niego również wpadnie. To doskonały sposób na zachęcanie klientów do kupowanie za więcej. Pamiętaj tylko, żeby dodatkowym produktem nie były rzeczy przeterminowane albo beznadziejnej jakości, bo to prosty sposób na stracenie klientów. Tworzenie takich paczek to zachęcanie klientów do zakupu znanych im towarów, a do tego zdobycie nowego produktu do przetestowania.
Oferuj rabaty przy większych zakupach
Na pewno znasz akcje marketingowe, które polegają na starym jak świat schemacie: im więcej wyda klient, tym więcej pieniędzy do niego wróci, przeważnie w formie rabatu. Jeśli interes dobrze Ci się kręci, możesz pokusić się na taką akcję, aby zachęcić klientów do częstszych lub większych zakupów, a do tego jeszcze zarobić. Zwroty pieniędzy mogą być w postaci rabatów, talonów, kart podarunkowych albo gratisów, cokolwiek sobie wybierzesz. W ten sposób klient oszczędza na większych zakupach i dostaje motywację, żeby do nas wrócić, aby wykorzystać rabat, który mu udzieliliśmy, a który nie może się zmarnować.
Oferuj zniżki dla osób, które Cię poleciły
System płatnego polecania jest stosowany na przykład przez banki. Często dają one pięćdziesiąt złotych każdej osoby, które przekona znajomego, żeby założył sobie nowe konto w danej placówce. Możesz wprowadzić coś bardzo podobnego o oferować rabaty albo nawet wypłatę gotówki dla każdej osoby, która poleci nasz sklep komuś, kto zrobi u nas zakupy. W ten sposób zyskujemy szansę na zwiększenie puli naszych stałych klientów, a do tego każdy będzie chciał przyprowadzić do nas swojego znajomego, żeby trochę zarobić. Dzięki takiemu rozwiązaniu nasza popularność zacznie się znacznie rozwijać.
W moim sklepie bardzo skuteczna okazała się technika kumulowania punktów i za te punkty możliwość zakupu „darmowego” produktu.